loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 471 پنجشنبه 09 دی 1389 نظرات (0)

چند صباحي است اصلاح طلبان براي بازگشت به صحنه‌ي سياسي كشور به تكاپو افتاده‌اند و تلاش‌هايي را در همين زمينه انجام داده‌اند.

اصلاح‌طلبان عليرغم فرصت‌هايي كه بارها به آنها داده شد تا با بازگشت به آغوش نظام اسلامي جبران مافات كنند،اكنون با شرط و شروط قصد بازگشت به عرصه سياسي را دارند.

خاتمي در همين راستا نمايندگان اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي يكشنبه هفته جاري با سيد محمد خاتمي ديدار داشتند.

در اين ديدار آقاي خاتمي براي بازگشت به صحنه‌ سياسي كشور شروطي را مطرح كرده‌ است.

وي در اين ديدار گفته بود که اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات آينده مجلس، خواستار "آزادي زندانيان سياسي، پايبندي همگان به قانون اساسي و فراهم شدن امکان برگزاري انتخابات سالم و آزاد" هستند.

پس از آن كه طيف اصلاح طلب حاضر در عرصه سياسي كشور كه شامل احزابي همچون حزب مشاركت،سازمان مجاهدين انقلاب،كارگزاران،مردم سالاري و... در جريان انتخابات سال گذشته رياست جمهوري با شكست روبرو شدند سياست‌هاي اتخاذ شده از سوي سران و كانديداهاي اصلاح طلب باعث شد در كشور فتنه‌اي به پا شود.

اكنون پس از گذشت بيش از يكسال از آشوبگري‌ها و فتنه‌گري‌هايي كه از پس آن سياست‌ها كه با حمايت كشورهاي غربي و رژيم صهونيستي همراه شد مي‌گذرد، اصلاح طلبان در صدد هستند تا بتوانند خود را باز يافته و به عرصه سياسي بازگردند.

در يك سال گذشته شاهد آن بوديم كه سران فتنه و كانديداهاي شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري پس از رهبري آن اتفاقات سال 88 همچنان بر تفكرات خود پا فشاري مي‌كنند و هر از گاهي نيز با صدور اطلاعيه‌ يا ديدارهايي كه با هم دارند بر اشتباهات خود صحه مي گذارند.

اكنون بيش از يك سال است كه نظام با اينگونه رفتارها مدارا مي‌كند و اين سياست مدارا نبايد باعث شود كه سران اصلاحات تصور كنند نظام توان برخورد قانوني با آنها را ندارد.

همانطور كه سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به اظهارات اخير رييس قوه قضاييه مبني بر اينكه ما سران فتنه را مجرم مي‌دانيم و آنها قطعا محاكمه خواهند شد، گفته بود؛ افرادي كه در فتنه سال گذشته دخالت كرده، ظلم بزرگي به نظام و مردم روا داشتند و سران آنها نيز كه اطلاعيه مي‌دهند، مجرم هستند و بايد تعقيب و مجازات شوند. اين طور نيست كه اين افراد تحت تعقيب قرار نگيرند ولي كساني كه داراي اتهامات سبك‌تري هستند مجازات شوند. نسبت به بعضي از افراد بايد اقتضائات سياست نظام را مورد لحاظ قرار داد البته منظور من اقتضائات دستگاه قضايي نيست. اگر سياست نظام اقتضا كرد كه اين افراد امروز محاكمه شوند من اجازه نمي‌دهم كه اين امر به فردا موكول شود و از دادستان تهران نيز مي‌خواهم كه با آنها برخورد كند، ولي سياست نظام بايد اين اقتضا را داشته باشد كه اكنون اين‌گونه نيست.

چند نماينده فراكسيون اصولگراي مجلس نيز به سخنان سيد محمد خاتمي، درباره شروط اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات آينده مجلس، واکنش نشان دادند.

در همين باره چهره شاخص اصولگرايان مجلس در ارزيابي بحث بازگشت خاتمي به صحنه سياسي كشور، گفت: در عاشوراي سال گذشته مشخص شد كه موضوع كار جريان فتنه اصلاً انتخابات و بحث رأي‌گيري نيست بلكه دعوا بر سر اسلام است و به همين علت آنها با اين تشخيص به ميدان آمدند.

غلامعلي حدادعادل نماينده تهران درباره بسترهاي خلق حماسه 9 دي 88 توسط مردم، گفت: اهانت‌هايي كه به ساحت مقدس امام حسين (ع) در روز عاشورا شده بود، تير خلاصي بود كه طراحان آن اقدامات ننگين به شقيقه خود زدند.

وي افزود:‌ آنها با اين اقدام خود در واقع يك انتحار كردند و به جاي اينكه همانند بقيه مردم عزاداري كنند، به شعائر اسلامي و نمادهاي عزاداري اهانت كردند.

حدادعادل در ادامه تصريح كرد: اهانت‌هايي كه فتنه‌گران در تظاهرات‌ها انجام دادند، اين نتيجه را داشت كه باطن خود را در نهايت نشان داد؛ آنها نشان دادند كه نسبت به اصل انقلاب و كانون حماسي انقلاب يعني عاشورا كينه دارند و مردم هم از عمق وجود با اعتقادي كه به اسلام و امام دارند، پاسخ آنها را دادند.

حدادعادل در پاسخ به اين سؤال كه نخبگان سياسي، خاتمي را يكي از سران فتنه مي‌دانند كه براي بازگشت به عرصه سياسي كشور تلاش مي كند، شما تلاش هاي او براي بازگشت به صحنه سياست را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ پاسخ داد: بايد صبر كنيم ببينيم كه آينده چه پاسخي در اين باره مي‌دهد و ملت چه تصميمي مي‌گيرد.

زاكاني عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نيز با تاكيد بر لزوم اعلام موضع صريح خاتمي درباره حوادث سال گذشته و اعلام برائت از سران فتنه، گفت: بازگشت خاتمي به عرصه سياسي منوط به مرزبندي او با دشمنان انقلاب است.

عليرضا زاكاني نماينده تهران و عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در واكنش به تكاپوي خاتمي براي بازگشت به عرصه سياسي كشور، اظهار داشت: آقاي خاتمي ابتدا بايد موضع خود را در خصوص اغتشاشات سال گذشته و سران فتنه به طور شفاف اعلام كند و بعد انتظار داشته باشد مردم صداي او را بشنوند.

وي بازگشت خاتمي به فضاي سياسي كشور را مشروط به مرزبندي وي با دشمنان انقلاب دانست و افزود: ‌اگر خاتمي انتظار دارد مردم صداي او را بشنوند، بايد قانون شكني‌هاي سال گذشته را محكوم و به طور صريح و شفاف از سران فتنه اعلام برائت كند؛ در غير اين صورت مردم رفتار و تكاپوي وي را براي بازگشت به نظام فرصت‌طلبي تلقي خواهند كرد.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پايان با اشاره به تاكيد خاتمي بر حركت در چارچوب قانون اساسي گفت كه اين تاكيد خاتمي كافي نيست و بايد حركت در چارچوب قانون اساسي به صورت عملي از سوي وي و همفكرانش مشاهده شود.

همچنين دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه خاتمي در موضع‌گيري‌ها دو پهلو سخن مي‌گويد، گفت: در سياست و در جايي كه به سرنوشت اسلام، نظام، قانون اساسي و ولايت فقيه مربوط است، نمي‌شود دوپهلو حرف زد و دوپهلو عمل كرد.

محمد نبي حبيبي درباره مواضع خاتمي در فتنه سال گذشته و ديدار اخيرفراكسيون اقليت مجلس با وي اظهار داشت: من در مورد اقليت مجلس معتقدم كه يك نقطه ضعف عمده دارند و آن اينكه در خصوص فتنه سال 88 يك مرزبندي روشن و رسمي ميان خود و سران فتنه اعلام نكردند.

وي با بيان اينكه در ميان اقليت مجلس افرادي هستند كه به نظام و ولايت‌فقيه معتقدند و حرف مقام معظم رهبري را قبول داشته و مطيع رهنمود‌هاي معظم له هستند، تصريح كرد: اعضاي اقليت مجلس وقتي فراكسيون تشكيل مي‌دهند بايد به عنوان يك فراكسيون مجلس در حوادث مهمي مثل فتنه 88 بيانيه رسمي مي‌دادند، نه اينكه امروز درپي ملاقات سران فتنه باشند كه اين براي اقليت مجلس بسيار نقطه ضعف است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: البته اين نقطه ضعف، حاكي از آن نيست كه اقليت مجلس هر چند با ما رقيب هستند، پيرو راه سران فتنه هستند؛ لذا ما رقبا را ضدانقلاب نمي‌دانيم.

حبيبي در مورد خاتمي خاطرنشان كرد: با فرض اينكه همه كارهاي قبل فردي نادرست بوده است، اگر مطمئن شديم به مرحله برگشت و توبه رسيده است نبايد درها را به روي او بست؛ كه حربن يزيد رياحي بالاترين نمونه آن است كه تا مرحله جهنم پيش رفت، اما در برگشت او بايد صدق مبيّين و روشني نمايان باشد؛ لذا آقاي خاتمي بايد بداند اگر واقعا قصد دارد درون نظام اسلامي بوده و رقابت درون نظام را پي مي‌گيرد و همراه اصل نظام و ولايت فقيه است، بايد خيلي صريح اعلام كند كساني كه ادعاي تقلب در انتخابات كردند، ادعاي آنها نادرست است.

وي افزود: خاتمي بايد به صراحت به زبان آورد و صريح بگويد كه آيا ادعاي تقلب در انتخابات كه بوسيله موسوي و كروبي مطرح شد را قبول دارد يا نه؟ لذا اگر واقعا مدعي تقلب است، به صراحت بگويد.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي خطاب به خاتمي گفت: چرا خاتمي راجع به اتهام تقلب كه به نظام اين تهمت بزرگ را زدند؛ هيچ موضعي نگرفته است.

وي همچنين سوال كرد كه خاتمي چرا در مورد برخي كارهاي ساختار شكنانه و غيرقانوني دوستان خود موسوي و كروبي- كه اگر ضدانقلاب مي‌خواست اين كارها را انجام دهد هرگز موفق نمي‌شد- موضع صريحي اتخاذ نكرد.

حبيبي تاكيد كرد: اگر خاتمي ادعا دارد با آن كارها مخالف است، نبايد فقط در محافل خصوصي و آن هم به صورت انتقاد رقيق مطرح كند، بلكه به صراحت و با صداي رسا اعلام كند مواضع اين افراد را قبول ندارد.

اما مهمترين بخش در اين باره سخناني است كه از سوي رهبر معظم انقلاب در اين مدت گذشته از انتخابات رياست جمهوري بيان شده است.

رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاريخي 29 خردادماه 88، مسائل به وجود آمده در ايام پس از انتخابات را مسئله‌ي داخل نظام دانستند و خطاب به دشمنان جمهوري اسلامي كه تلاش مي‌كردند اين اختلاف را دعواي موافقان و مخالفان جمهوري اسلامي جلوه دهند، تاكيد كردند: «چهار نفري كه وارد عرصه انتخابات شدند، جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند».

سه ماه بعد و با استمرار اقدامات و اظهارات برخي شخصيت‌هاي سياسي، رهبر انقلاب سياست نظام را «جذب حداكثري و دفع حداقلي» عنوان كردند و با يادآوري هندسه‌ي نظام اسلامي، ابراز اميدواري كردند كه اين افراد در آينده هم درون نظام بمانند.

همچنين، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در آذرماه 88 با يادآوري مجدد سياست جذب حداكثري و دفع حداقلي، فرمودند: «بعضى خودشان اصرار دارند بر اينكه از نظام فاصله بگيرند.»

با گذشت 9 ماه از انتخابات رياست‌جمهوري، و با استمرار مواضع غيراصولي برخي شخصيت‌ها در زيرسوال بردن اين حماسه عظيم چهل ميليوني، رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان، با اشاره به اين مواضع، تاكيد كردند: «ما هيچ كس را از نظام بيرون نمي‌كنيم؛ اما كساني هستند كه خودشان، خودشان را از نظام خارج مي‌كنند؛ و صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامي را از دست مي دهند كه از دست داده‌اند.»

فرصت‌هايي كه بارها و بارها رهبر فرزانه‌ي انقلاب به كانديداهايي كه پس از انتخابات باعث شدند آشوب‌ها و فتنه شكل بگيرد،دادند در اين يكسال گذشته بسيار است اما متاسفانه آنها درك نكردند و نپذيرفتند و به اقدامات خود ادامه دادند و اكنون بدون اين كه سعي كنند گذشته خود را جبران كنند قصد دارند به صحنه‌ي سياسي كشور بازگردند آن هم با شروطي كه مقرر كرده‌اند. رويگرداني مردم از اصلاحات در جريان انتخابات رياست جمهوري به اين زودي‌ها فراموش نخواهد شد. مردم بايد در اين باره قضاوت كنند كه البته قضاوت كردند و مخالفت خود را با رفتارهاي آنها در 9 دي ماه 88 نشان دادند.


بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 71
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 983
  • آی پی دیروز : 1143
  • بازدید امروز : 14,489
  • باردید دیروز : 16,833
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 101,240
  • بازدید ماه : 166,860
  • بازدید سال : 597,233
  • بازدید کلی : 32,450,437
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل