loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 705 چهارشنبه 29 دی 1389 نظرات (0)


اگر شما يك دوربين فيلمبرداري ديجيتالي داريد و ازنحوه كار با آن مطلع هستيد، احتمالا ساخت يك DVD تصويري، براي شما كار چندان دشواري نخواهد بود. به رغم آنكه ساخت اين گونه DVDها بسيار سخت و خسته كننده به نظر مي رسد، در عمل آنقدر هم سخت نيست. به ويژه اگر از نرم افزارهاي مخصوص همين كار مثل Adobe Premiere Elements استفاده كنيد، به راحتي مي توانيد يك كليپ كوتاه بسازيد، سپس آن را روي DVD رايت كنيد و به اين ترتيب لحظات سرگرم كننده اي را براي خود و خانواده و يا دوستانتان پديد بياوريد و در اين ميان مهارت هاي خود را نيز در ساخت يك DVD تصويري حرفه اي به آن ها نشان دهيد.

همچنين شما مي توانيد يك DVD تصويري بسازيد كه منوهاي متعددي داشته باشد. يك Slide Show كوتاه هم از چند عكس داشته باشيد و در نهايت يك فيلم چند دقيقه اي را به نمايش درآوريد. به دليل مزيت هاي فراوان Adobe Premiere Elements و ابزارهاي زيادي كه جهت ويرايش فيلم در اختيار كاربر قرار مي دهد، و همچنين راحتي كار با آن ها و البته داشتن يك فرآيند مشخص براي انتقال فيلم از دوربين فيلمبرداري به كامپيوتر و در نهايت رايت يك DVD از طريق همين نرم افزار براي پروژه هاي كه در اين مقاله قصد ساخت آن را داريم، از اين نرم افزار استفاده خواهيم كرد. در اين مقاله به صورت گام به گام ابتدا محتويات DVDاي را كه قرار است تهيه كنيم، آماده مي نماييم. سپس براي آن منوهاي پخش طراحي مي كنيم و طبق سليقه خود آن ها را سفارشي مي كنيم، در نهايت DVD را رايت مي نماييم.


گام يكم: گردآوري آيتم هاي مورد نظر
براي واردكردن عكس ها و فايل هاي ويديويي به Adobe Premiere Elements، روي كليدAdd Media در قسمت چپ بالاي نوار ابزار كليك كنيد. بعد از اين كار، تمام فايل ها به پنجره Media واقع در قسمت چپ صفحه نمايش اضافه مي شوند. بهتر است پيش از آنكه بخواهيد كار را آغاز كنيد، تصاوير موردنيازتان را درست همانند فايل هاي ويديويي به Premiere Elements اضافه كنيد.
پنجره چند منظوره Timeline در نرم افزار، اساسا يك محيط ويرايشي براي فايل هاي ويديويي است كه البته در اين ميان مي توانيد دقيقا همانند فايل هاي ويديويي، تصاوير و فايل هاي صوتي و ساير فايل هاي چند رسانه اي را به درون آن بكشيد و آن ها را با يكديگر ميكس كنيد. همچنين توسط يك آيكون razor-blade با كليد Edit واقع در قسمت Center-right مي توانيد به Timeline دسترسي داشته باشيد.
براي DVD تصويري اي كه قرار است در اين مقاله بسازيم، به تركيبي از ويديو و عكس و حتي فايل هاي PDF احتياج خواهيم داشت. خوشبختانه Premiere به شما اجازه وارد كردن اغلب فرمت هاي فايل هاي عكس ، ويديويي و صوتي را مي دهد . ولي همواره به ياد داشته باشيد كه اگر در فيلم يا كليپي كه مي سازيد مي خواهيد از تصاوير زيادي استفاده كنيد، بهتر است فرمت هاي سنگين و حجيمي مثل TIFF را به فرمت هاي كم حجم و فشرده اي مثل JPEG تبديل كنيد.
اما اگر مي خواهيد در DVD تصويري خود از فايل هايي استفاده كنيد كه Premiere از آن ها پشتيباني نمي كند، مي توانيد آن ها را به فرمت هايي تبديل كنيد كه نرم افزار آن ها را بشناسد يا اينكه آن ها را به همراه قايل هاي تصويري كه در انتهاي اين مقاله مي سازيم، در DVD رايت كنيم . بنابراين اگر چنين فايل هايي را در حال حاضر در دست داريد، بهتر است آنها را در يك پوشه در هارد ديسك خود ذخيره كنيد تا اينكه در انتها آن ها را رايت كنيم.
يكي از راه هاي رايج و مناسب براي مرور تصاوير، استفاده از تكنيك Animated Slide Show است كه تهيه آن با Adobe Premiere Elements به راحتي امكان پذير است. براي ساخت يك Slide Show يا نمايش اسلايدي از يك دستور Add Media ، براي افزودن تصاوير به پنجره Media استفاده خواهيم كرد. تصاويري كه مي خواهيم در كليپ از آنها استفاده كنيم ، با دو روش كليك كردن روي هركدام و يا به وسيله ماوس وپايين نگاه داشتن كليد Shift، قابل انتخاب هستند. در مرحله بعدي روي Project Create Slide Show كليك كنيد. در اين مرحله جعبه متني را روبه روي خود خواهيد ديد كه در آن مي توانيد مدت زمان نمايش هرعكس بر روي صفحه را تنظيم كنيد.
همچنين اگر در كامپيوتر خود فتوشاپ را هم نصب كرده باشيد، اين امكان وجود داردكه تصاويري را كه در فتوشاپ تهيه كرده ايد مستقيما به Premiere Elements منتقل كنيد به اين صورت كه با استفاده از دستور Send To فايل تصويري تهيه شده در فتوشاپ را مستقيما به Premiere Elementsمنتقل كنيد.

گام دوم : ساخت يك منوي پخش
يك DVD تصويري تجاري از دو نوع منوي پخش استفاده مي كند:
1- Title Menu يا منوي عناوين كه شامل بخش هاي موجود در DVD است.
2- Scenes Menu يا منوي صحنه ها كه به بيننده امكان مي دهد به سرعت به بخش هاي مختلف فيلم پرش داشته باشد كه هنگام پخش DVD براي ديدن هر كدام از پخش ها آيكوني وجود دارد.
در Timeline مي توانيد با استفاده از راه هاي متعدد براي DVD تصويري خود منو، كليدهاي زيبا و كاربردي بسازيد تا اين كه بيننده راحت تر بتواند آن ها را ببيند. اساس همه اين راه ها برپايه سه نوع شيوه نشانه گذاري روي كليپ استوار است، يعني stop،scene،main menu .
بعد از آن كه فيلم خود را آماده كرديد و تمام قسمت هاي آن را ميكس نموديد، بايد براي تنظيم كردن markerها اقدام كنيد . در Timeline كليك راست كنيد و سپس روي Set DVD Marker برويد. بعد از آن كادر متني باز خواهد شد كه سه گزينه براي تنظيمات Markerها در اختيار شما قرار خواهد گرفت: Main Menu Marker، Scene Marker، Stop Marker .
اگر يك Main Menu Marker بسازيد. برنامه شما يك كليد در Titel Menu را براي شما در نظر خواهد گرفت. هريك از كليدها در Titel Menu بايد بيننده را به صحنه اي از فيلم كه از منوي اصلي تبعيت مي كند، هدايت نمايد. در واقع بايد Scenes Markerها را بايد تنظيم كنيد تا براساس آن در Scenes Menu كليد ساخته شود.
البته براي تنظيم كردن Markerها و براي سفارشي سازي آسان آن ها، راه ديگري هم وجود دارد. به اين صورت كه Premiere را ملزم كنيد به صورت خودكار Markerها را براي شما بسازد. سپس آن ها را در هر جايي كه نياز داريد ، قراردهيد. همچنين مي توانيد با دوبار كليك كردن روي كليدها در DVD Layout نام آن ها را تغيير دهيد.
براي اضافه كردن Scene Markerها به طور خودكار، لازم است ابتدا براي فعال شدن آن روي پنجره Timeline كليك كنيد و سپس Auto Generate DVD Markers، Marker را انتخاب نماييد.
Stop Marker ها به DVD Player مي گويند كه Video Playback را متوقف كند و به منوي اصلي باز گردد. براي اضافه كردن آيتم هايي نظير bonus و Slide Show ها اين روش بسيار مناسب است. قرار دادن يك main menu marker در ابتدا و stop marker در انتهاي هر آيتم ، يك بخش را مي سازد كه بيننده مي تواند پيش از آن كه به منوي اصلي بازگردد، آن را ببيند.
براساس موضوع فيلم ، بايد بخش هاي مختلفي را در منوي اصلي آن در نظر بگيريد. مثلا ممكن است در اولين بخش منوي اصلي كليدي داشته باشيد كه يك Slide Show را به نمايش در مي آورد و در بخش بعدي يك قطعه فيلم كوتاه را در نظر بگيريد كه به واسطه يك صفحه جدا و مستقل از منوي اصلي كه شامل صحنه هاي مختلف فيلم است، بخش هاي مختلف فيلم را به بيننده نشان مي دهد.
اگر فرض كنيم كه فيلمي كه قرار است روي DVD رايت كنيم شامل چند مسابقه فوتبال است، در يك طبقه بندي ساده بايد هر بازي به عنوان يك بخش در منوي اصلي تعريف شود. سپس با تخصيص يك صفحه مستقل به هر بازي كه شامل صحنه هاي مختلف مسابقه است، يك اثر به يادماندني تهيه كنيم .
البته از آنجا كه شما از جهت مقدار فضاي كافي محدوديت خواهيد داشت و نبايد حجم كل كليپ شما به علاوه فايل هايي كه قرار است به صورت جداگانه روي DVD رايت شوند از ظرفيت كل يك DVD بيشتر شوند، بهتر است از افزودن بي دليل كليدها و منوهاي متعدد به كليپ خود بپرهيزيد.
متاسفانه در منوهايي كه Premiere در اختيار شما قرار مي دهد، امكان لينك دادن به فايل ها وجود ندارد. همچنين امكان اضافه كردن آن ها به Timeline نيز وجود ندارد. به طور مثال، يك فايل word يا يك PDF را نمي توانيد به يك منو لينك دهيد. اما مي توانيد با قراردادن متن هايي هرچند كوتاه در منوها، اين نقيصه را تا حدي جبران نماييد و وجود فايل هاي ديگري علاوه بر فايل فيلم در DVD را به بيننده اعلام كنيد. براي مثال مي توانيد يك خط را با موضوع زير به منوي اصلي اضافه كنيد، براي مشاهده موارد ديگري كه روي DVD وجود دارند از طريق My Computer محتويات DVD را مرور كنيد.
اگر كليپي كه مي خواهيد بسازيد بسيار ساده تر از پروژه اي است كه در اين مقاله ساخت آن را دنبال مي كنيم، مي توانيد يك Autorun DVD بسازيد كه هنگامي كه كاربر آن را داخل درايو قرار مي دهد، به طور خودكار اجرا ود. براي اين كار بايد از نوار ابزار اصلي دستور DVD Auto-play DVD with No menus را انتخاب كنيد.
استفاده از اين حالت در DVD عملا بسيار آسان تر از آن است كه بخواهيد براي DVD منوهاي متعددي بسازيد. اما متوجه باشيد كه با ساخت اين نوع DVD، بيننده را در استفاده از برخي امكانات محروم مي كنيد، نظير نبود يك forward سريع براي رسيدن به قسمت هاي دلخواه فيلم. همچنين اين كه ديگر ابزاري مثال منوها وجود ندارند كه با استفاده از آن ها بتوانيد ساير محتويات DVD را به بيننده معرفي كنيد.

گام سوم : سفارشي كردن ظاهر DVD
هنگامي كه براي ديسك خود نقاطي جهت مرور ساختيد، مي توانيد به ظاهر كليپ خود و منوهاي آن زيبايي هاي بيشتري ببخشيد تا به اين ترتيب به جذابيت كار خود بفزاييد. Premiere بيش از 22 الگوي منو براي شما آماده كرده است تا اين كه متناسب با موضوع كليپ خود يكي از آن ها را انتخاب كنيد. تمام اين 22 الگو درقسمت Change Template در جعبه متني DVD Layout قابل دسترسي خواهند بود. اين تم هاي آماده ، موضوعاتي مربوط به تجارت، سيروسفر، تعطيلات آخر هفته ، جشن تولد،‌مسابقات ورزشي و... را در بر مي گيرند.
هريك از اين الگوها يك منو اصلي با بخش هاي متنوع، و البته زيرمنوهايي براي مرور صحنه هاي فيلم دارند. در قمست taskbar با استفاده از كليد عناوين اين امكان براي شما به وجود مي آيد تا در Title ها از فونت ها و رنگ هاي متنوعي استفاده كنيم.
براي سفارشي كردن منوها بهتر است از برنامه فتوشاپ استفاده كنيد. Adobe Premiere فايل ها را در پوشه DVD Template در اين محل ذخيره مي نمايد:
C:Program FilesAdobePremiereElements1.0DVDTemplates
بهتر است از منويي كه مي خواهيد تغيير دهيد، يك كپي تهيه كنيد و در پوشه ديگري ذخيره نماييد تا اين كه بتوانيد فايل منو را ويرايش كنيد و آن را در DVD Template تحت نام قديمي خود ذخيره كنيد تا Premiere بتواند آن را تشخيص دهد.
با اين كه نرم افزار به شما اين امكان را مي دهد كه به فيلم موسيقي اضافه كنيد ، ولي متاسفانه نمي توانيد به عنوان پشت زمينه، علاوه بر تصوير از موسقي مورد علاقه هم استفاده كنيد. البته اين گونه شايع شده است كه در نسخه بعدي اين نرم افزار كه به زودي روانه بازار خواهد شد، امكاناتي در نظر گرفته شده است كه اين گونه محدوديت ها نيز از پيش روي برداشته شوند. البته نرم افزارهاي ديگري مثل Apple DVD for Mac OSX و Pinnacle Studio مي توانند از موسيقي براي پشت زمينه صفحه هاي متن پشتيباني كنند.

گام چهارم: آماده شده براي رايت DVD اگر تمام اقدامات لازم را انجام داده ايد و تمامي داده هاي مورد نياز مثل تصاوير، كليپ ها، و آهنگ ها را به Timeline نرم افزار اضافه كرديد و كار شما تمام شده است، مي توانيد به صورت مستقيم از خود نرم افزار، DVD را رايت كنيد.
اگر غير از فايل هاي معمول كه Premiere مي سازد، لازم بود فايل هاي ديگري را نيز روي DVD رايت كنيم. آن ها را نيز آماده مي نماييم و يك image روي هارد تهيه مي كنيم. براي اين كار هم بايد پس از انتخاب فولدر مربوط از گزينه Burn to استفاده نماييم.
بعد از آن كه فايل هاي مورد نظرمان ايميج گرفتيم، آن ها را به همراه ساير فايل ها و پوشه هايي كه لازم است رايت شوند را انتخاب مي كنيم و با استفاده از يك برنامه مخصوص رايت DVD كه اغلب با خود رايترها ارائه مي شوند، رايت كنيم .
بهتر است قبل از آنكه رايت كردن را شروع كنيد، مطمئن شويد كه مجموع تمام فايل ها و اطلاعاتي را كه مي خواهيد آن ها را روي DVD رايت كنيد از ظرفيت يك DVD كه معادل 4.37 گيگا بايت است ، بيشتر نشده باشد. براي محاسبه حجم پروژه، روي پوشه اي كه تمام فايل ها درون آن قرار دارند كليك راست كنيد و سپس گزينه Properties را انتخاب كنيد. پيش از رايت نهايي پروژه نيز بهتر است براي بررسي مجدد حجم كل از دستور Burn DVD استفاده كنيد. همچنين يك سطح كيفيت كه با حجم كل پروژه و ظرفيت DVD متناسب باشد را نيز انتخاب كنيد.
به احتمال زياد نمي توانيد فايل هاي خود را با بالاترين كيفيت آماده كنيد، زيرا حجم آن به شدت بالا مي رود و از ظرفيت يك DVD بيشتر خواهد شد.
در نهايت براي آن كه مطمئن شويد كه DVD شما در هر نوع پخش كننده DVD كار خواهد كرد، ديسكتال را از نوع DVD-R انتخاب نماييد. اگر براي رايت از خود برنامه Premiere يا از برنامه ديگري كه مخصوص همين كار است استفاده مي نماييد به منظور صرفه جويي در وقت، بهتر است از ويژگي هايي كه با كليك كردن روي آيكون DVD در Taskbar قابل دسترسي است ، استفاده كنيد.
اين مرحله در نهايت بسيار كند و وقت گير خواهد بود. به طوري كه رايت كردن يك فيلم نيم ساعته با سيستمي با پردازنده پنتيوم 4 با سرعت 2.6 گيگاهرتز و يك گيگا بايت رم حدود دو ساعت زمان مي برد.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 62
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 975
  • آی پی دیروز : 1143
  • بازدید امروز : 13,585
  • باردید دیروز : 16,833
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 100,336
  • بازدید ماه : 165,956
  • بازدید سال : 596,329
  • بازدید کلی : 32,449,533
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل