loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 515 چهارشنبه 29 دی 1389 نظرات (0)

  • چه كساني ويروس مي ‌نويسند؟

    براي بسياري از مردم رايانه به‌عنوان يك وسيله سرگرمي و ارتباط محسوب مي‌شود و به همين جهت امروزه در اكثر خانه‌ها رايانه وجود دارد و مردم عادي به راحتي آن را مورد استفاده قرار مي‌دهند اما در همين دنياي مبتني بر رايانه كه جذابيت جعبه اسرارآميز تلويزيون در مقابل جذابيت اينترنت كمرنگ شده است، نسل جديد ويروس‌نويسان متولد شده‌اند.

    به گزارش ايسنا، نوجوانان عاشق رايانه و خرابكاري معمولاً خودشان نويسنده ويروس نيستند، زيرا توليد يك ويروس نياز به مهارت و هنر برنامه‌نويسي دارد. در عوض آن‌ها تكه برنامه‌هاي آماده‌اي به نام اسكريپت را به دست مي‌آورند و آنها را بر روي ماشينهاي مورد نظرشان اجرا مي كنند. به همين دليل به آنها نوجوانان اسكريپتي هم اطلاق مي شود.

    به هر حال، تنها تعداد اندكي از افراد واقعاً با استعداد هستند كه كاستي‌هاي نرم‌افزارهاي معمول را كشف مي‌كنند و از آن‌ها سوء استفاده كرده و كدهاي فرصت‌طلب ايجاد مي‌كنند. اين افراد اسكريپت‌هاي خود را در اختيار طرفداران مشتاق كه همان نوجوانان اسكريپتي هستند، قرار مي‌دهند. نوجوانان مذكور اين اسكريپت‌ها را اجرا كرده و آن‌ها را در سطح جامعه گسترش مي‌دهند.

    دلايلي كه پشت ويروس‌نويسي وجود دارد گستره وسيعي را مي‌پوشاند، اما باعث تهديدهاي مشتركي مي‌شوند. همان طور كه گفتيم ويروس‌نويسان، افراد باهوشي هستند و از اينكه رايانه‌ها را به انجام كاري كه دوست دارند وامي‌دارند، لذت مي‌برند.

    بر اساس گزارش مركز امداد و هماهنگي رايانه‌يي (ماهر)، در طبقه‌بندي ويروس‌نويسان سه گروه وجود دارند: ويروس‌نويسان مدرسه‌اي يا همان نوجوانان اسكريپتي كه به داده‌هاي فني مانند كدهاي برنامه يا آناليز سيستم‌ها علاقه‌مند هستند. اين گروه علاقه‌مند به درگير شدن در تحصيلات عاليه مرتبط با علوم رايانه هستند و علاوه بر انتشار تفريحي ويروس‌ها و اسكريپت‌ها، معمولاً اطلاعات خود را در مورد ابزارهاي حفاظت از شبكه مانند فايروال‌ها و همچنين ابزارهاي ضدويروس، به روز نگه مي‌دارند. افراد اين گروه به احتمال زياد در آينده به عنوان كارشناسان امنيتي شركت‌ها درمي‌آيند و مفيد واقع مي‌شوند.

    گروه دوم ويروس‌نويساني هستند كه به مجرمان شباهت بيش‌تري دارند. آنها در فضاي وب مي‌گردند و براي اثبات خودشان به سايت‌ها و نرم‌افزارهاي رايج نفوذ مي‌كنند و مساله‌ساز مي‌شوند. اخيرا اين گروه تعدادشان اضافه شده است و اين مساله حالت تفريح را براي آن‌ها دارد.

    آن‌ها ابزار خود را توسط روش‌ها و اسكريپت‌هايي كه از منابع غيرقانوني، مانند وب‌سايت‌هايي كه به نفوذ و ويروس‌نويسي تخصيص‌ يافته‌اند، به‌دست مي‌آورند. اين افراد براي جامعه امنيتي امروز مساله‌اي جدي محسوب مي‌شوند.

    گروه سوم مجرمان حرفه‌يي هستند؛ افراد اين گروه اغلب اهداف مالي دارند. آن‌ها مهارت دسترسي به سيستم‌هاي مورد نفوذ و شناسايي حفره‌هاي امنيتي و سوءاستفاده از آن‌ها و يا افرادي با اين توانايي را دارند.

    بر اساس اين گزارش در فرهنگ ويروس‌نويسان، يك آيين وجود دارد كه در حقيقت مجموعه‌اي از قوانين نانوشته‌اي است كه فعاليت‌هاي آن‌ها را هدايت و خط مشي‌شان را تعيين مي‌كند. مهمتر اينكه، اين مجموعه به تاييد فعاليت‌هاي انجام شده توسط آن‌ها كمك مي‌كند. معمولاً هر گروه براي خود يك آيين دارد كه از آن تبعيت مي‌كند.

    طبق اعلام مركز امداد و هماهنگي رايانه‌يي (ماهر)، مطابق با ديدگاه افراد مختلف، ويروس‌نويسان يا سودمند و به‌عنوان جزء لازمي براي اينترنت هستند، يا اينكه تهديد محسوب مي‌شوند. بسياري احساس مي‌كنند كه آن‌ها وظيفه دارند شكاف‌هاي امنيتي را پيدا و از آن‌ها استفاده كنند تا توجه لازم را به مساله معطوف دارند.

    به هر حال بايد روي ديگر سكه را نيز ديد. همان ابزاري كه براي اهداف خوب استفاده مي‌شود مي‌تواند همچنين باعث زيان يا سوءاستفاده‌هاي شخصي توسط افراد ديگر شود. هم‌چنين به اين طريق هزينه‌هاي اينترنت با توجه به لزوم افزايش امنيت روي وب، افزايش مي‌يابد.

    امروزه در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه اينترنت بخش مهمي از آن را تشكيل مي‌دهد. بسياري از خريدها آنلاين انجام مي‌گيرد و سيستم‌هاي تجاري زيادي از اين طريق به هم مرتبط هستند. ظهور رايانه‌هاي روميزي و افزايش آن‌ها در خانه‌ها، رايانه را در دسترس گروه‌هاي زيادي از مردم قرار داده است.

    اين امر، زمينه را براي فعاليت ويروس‌نويسان و نفوذگران نيز گسترش داده است. از طرف ديگر تعداد بسيار زيادي از كاربران رايانه داراي ماشين‌هاي خانگي بدون هيچگونه محافظي هستند و به اينترنت بدون هيچ استراتژي يا ابزار دفاعي (فايروال و نرم‌افزارهاي آنتي ويروس) متصل مي‌شوند.

    اين بي‌توجهي باعث مي‌شود اسكريپت‌ها به آساني به رايانه‌ها هجوم آورند و در اين صورت نوجوانان اسكريپتي در مدت زمان كوتاهي تعداد زيادي زامبي دارند كه از آن‌ها براي حمله‌هاي انكار سرويس بر عليه اشخاص يا وب سايت‌هايي كه دوست ندارند يا حتي وب‌سايت‌هاي مهم دولتي، استفاده مي‌كنند. لذا افرادي كه از امنيت رايانه خود به خوبي مراقبت نمي‌كنند، نيز به نوعي ياري دهنده ويروس‌نويسان هستند.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 71
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 983
  • آی پی دیروز : 1143
  • بازدید امروز : 14,486
  • باردید دیروز : 16,833
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 101,237
  • بازدید ماه : 166,857
  • بازدید سال : 597,230
  • بازدید کلی : 32,450,434
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل